
“Lisette Bosch, directeur van Circulus, deelt haar inspirerende visie op duurzaamheid en sociale impact in deze aflevering van Toekomstmakers.
In de podcast Toekomstmakers gaat presentator Maurits Ouweneel vanuit het Nationale Park de Hoge Veluwe in gesprek met inspirerende bedrijven en organisaties uit Apeldoorn over hun visie op een duurzame en innovatieve toekomst.
“Lisette Bosch, directeur van Circulus, deelt haar inspirerende visie op duurzaamheid en sociale impact in deze aflevering van Toekomstmakers.
Johan Splint, Hoofd Service van Paleis Het Loo, vertelt in deze podcast over de fascinerende wereld achter de schermen van het paleis.
In deze aflevering staat Marcel Koers, medeoprichter van HappySoaps, centraal. Het bedrijf, dat plasticvrije en natuurlijke verzorgingsproducten ontwikkelt, heeft een duidelijke missie: een plasticvrije badkamer toegankelijk maken voor iedereen.
In deze aflevering van vertelt Jan over de veelzijdige producten van Saab, waaronder gevechtsvliegtuigen, onderzeeboten en luchtverkeersleidingssystemen, en de strategische rol van Apeldoorn als vestigingsplaats.
Carla deelt in deze aflevering hoe Accres inwoners in beweging brengt, ontmoetingen stimuleert en bijdraagt aan gezondheid en welzijn in Apeldoorn. Carla vertelt hoe de organisatie met passie werkt aan het bevorderen van gezondheid, welzijn en verbinding in de stad.
Seger deelt in deze aflevering hoe dit iconische natuurgebied, met zijn unieke combinatie van natuur, kunst en architectuur, balanceert tussen natuurbehoud, recreatie en cultureel erfgoed.
In deze aflevering van Toekomstmakers vertelt Klaas Fuite, directeur van Bakkerij Fuite, over de reis van dit familiebedrijf dat al sinds 1928 actief is in de productie van hoogwaardig brood. Klaas deelt hoe hij de bakkerij niet alleen succesvol uitbreidde, maar ook inzet op duurzaamheid.
Remeha, opgericht in 1935, begon ooit met het produceren van fietsframes, maar groeide uit tot een wereldwijde pionier in verwarmingsoplossingen en energietechnologie. In deze aflevering van Toekomstmakers vertelt algemeen directeur Arthur van Schayk over de transformatie van het bedrijf en de cruciale rol die Remeha speelt in de energietransitie.
Claudi Groot Koerkamp leidt Apeldoorn Partners, de organisatie achter de citymarketing van Apeldoorn. Ze vertelt hoe Apeldoorn zich onderscheidt als ‘de groene en royale hoofdstad van de Veluwe’. Door het stadsmerk te laden met concrete campagnes en samenwerkingen, werkt Apeldoorn Partners aan een sterker imago dat bezoekers, bedrijven, en talent aantrekt.
Danny Paerl leidt Break Away, een bedrijf dat zich specialiseert in onderscheidende concepten voor de vrijetijdssector. Met projecten zoals Cuber Suites en Marber heeft hij laten zien hoe recreatie verder kan gaan dan traditionele modellen. In deze aflevering vertelt Danny hoe het kiezen van een specifieke doelgroep – zoals de flashpacker of de healthy hipster – en het creëren van schaarste zorgen voor unieke en succesvolle ervaringen.
Bredenoord begon in 1937 ooit als een timmerbedrijf groeide uit tot een wereldspeler in tijdelijke energievoorzieningen. Onder leiding van Jaap Fluit richt het bedrijf zich op duurzame oplossingen op plekken waar energie niet vanzelfsprekend is, zoals festivals, bouwprojecten, rampgebieden, en grote evenementen als het WK voetbal.